Portfolio afstuderen

In de jaren dat ik gestudeerd heb, heb ik enorm veel geleerd tijdens mijn opleiding Communicatie. Op deze pagina laat ik de belangrijkste (veelal praktijkgerichte) opdrachten en documenten zien  per competentie, die mij als communicatieprofessional gevormd hebben.  

Competentie 1: Analyseren en onderzoeken

  • Scriptie BergseBeestenBoel (onderzoeksrapport)
    Voor de BergseBeestenBoel heb ik een onderzoek uitgevoerd naar welke factoren de koopintentie van haar klanten beïnvloeden, wanneer het gaat om een dagopvang voor honden.
    Hier vormde de theorie van gepland gedrag een basis voor een strategisch communicatieplan om de werkzaamheden van de BergseBeestenBoel uit te breiden. 
  • De Advanced Course Strategic communication management:
    Voor de AC SCM moest ik een issue linken aan een bedrijf. Ik koos hier voor het issue betreft misleidende voedselverpakkingen. Het bedrijf wat ik hierbij koos was Albert Heijn. Uiteindelijk heb ik een issue analyse over misleidende voedselverpakkingen en voedsel waarvan men vaak niet doorheeft dat het bewerkt is gedaan. Ik heb een stakeholder analyse over de partijen die van invloed zijn op deze issues uitgevoerd. Uiteindelijk heb ik een strategisch advies gegeven aan Albert Heijn waarin zij transparant moeten zijn in hun verpakkingen. 

Competentie 2: Ontwikkelen van en adviseren over communicatiebeleid

  • Het adviesplan voor de BergseBeestenBoel om haar werkzaamheden uit te breiden op basis van de resultaten van het onderzoek en de hoofdvraag: “Welke factoren beïnvloeden de koopintentie van klanten van de BergseBeestenBoel om hun hond naar de dagopvang te sturen?” Dit adviesplan is terug te vinden in hoofdstuk zes van mijn scriptie voor de BergseBeestenBoel. Een factor die terug te vinden is als leidraad van het adviesplan is de factor kwaliteit. 
  • Special Week 2 Creative Advisory Report – Nike House Tokyo 2020
    Adviesrapport voor het Nike House tijdens de Olympische Spelen in 2020 in Tokio. Geschreven tijdens de special week 2 in opdracht van George P. Johnson. Uiteindelijk van alle studenten gewonnen met het beste concept tijdens special week 2. 
  • De Advanced Course Strategic communication management:
    Een strategisch adviesplan voor Albert Heijn om eerlijke verpakkingen te introduceren en misleidingen met voedselverpakkingen tegen te gaan.  

Competentie 3: Plannen en organiseren

  • Voorzitter stichting Skills for Jiboro en projectleider tijdens Minor Event 
    Doel van de minor was om een evenement te organiseren met een maatschappelijk doel. Ons doel was om de jongeren in Jiboro, Gambia, digitale educatie te kunnen verlenen. Hiervoor zijn we ons best gaan doen om evenementen in Nederland te organiseren, om zo onze reis naar Gambia te bekostigen. 
    In Nederland hebben we een handvol aantal evenementen georganiseerd waaronder ‘Waar schijt de kip?’ in samenwerking met Kijkshop Tilburg (prijs was een Samsung Galaxy Tab) en omroep Tilburg. 

Competentie 4: Creëren en realiseren

  • Advanced Course Creativity & Personality
    Het alomvattende concept Leef & Leaf wat ik ontwikkelde voor de Advanced Course Creativity and Personality. Vanuit een fascinatie ben ik gaan graven naar wat ík als persoon belangrijk vind, wat mijn waarden waren. Vanuit hier ben ik een concept gaan opbouwen wat echt bij mij past, dit concept werd uiteindelijk het concept ‘Leef & Leaf.’ 
  • Advanced Course Transmedia Storytelling: Brugse Zot
  • De AC Transmedia Storytelling had als opdracht een transmediaal (dus door het gebruik van overlappende en verschillende media) een fictief verhaal vertellen over een bedrijf of merk. Hiervoor heb ik samen met mijn groepje de Brugse Zot gebruikt. Wat ik geleerd heb is hoe je een sterk concept neerzet voor een transmediale campagne. We hebben een verhaal gebouwd met zelfverzonnen personages die elk een eigen verhaal hadden binnen de campagne. Deze verhalen zijn uiteindelijk in een customer journey vastgelegd. 
  • Waaromplantje
  • Advanced Course Webprogramming
    Tijdens deze Course leerde ik programmeren met HTML, CSS en JavaScript. Waaromplantje.nl is een volwassen versie van wat ik tijdens deze course geleerd heb.
Competentie 5: Representeren
 
  • Afstudeerstage bij Hulphond Nederland: Binnen Hulphond Nederland verzorgde ik het platform www.helphulphond.nl. Hiervoor werfde ik geïnteresseerden en adviseerde ik hen tijdens open dagen en evenementen. Hiervoor was het erg belangrijk om de organisatie uit te stralen. 
  • Waaromplantje